رقبا مهمترین شرکای تجاری ما هستند
این جمله شاید در نگاه اول تعجب برانگیز باشد زیرا با توجه به بازار رقابتی دنیای کنونی که در هر حوزه و صنعتی رقبای بسیار زیادی وجود دارد شراکت و رفاقت با رقبا چندان منطقی به نظر نرسد!
اما در ادامه دلایلی که به این موضوع اشاره می کنند را بخوانید.
برای رسیدن به موفقیتی چشمگیر کافی است زاویه دید خود را تغییر دهیم و از موانع به عنوان پلکان ترقی و پیشرفت استفاده کنیم.
باید به این نکته نیز اشاره کرد که هر کجا تراکم تولید و رقابت بیشتر باشد به این معنی است که اولا بازار کشش لازم برای فروش محصول مورد نظر را دارد و ثانیا این که محصولات آن بازار یا در حال تکامل است و یا به حدی از تکامل رسیده است که توانسته نیاز مشتریان خود را به نحو مطلوبی برطرف کند ( یکی از مثال های این مورد صنعت گوشی های هوشمند است ). بنابرین بازار های پرترافیک و پر رقابت همیشه منابع الهام پذیر بسیار خوبی هستند که برای دریافت ایده های جدید نباید از آنها براحتی چشم پوشید. بنابرین برای رسیدن به موفقیتی چشمگیر کافی است زاویه دید خود را تغییر دهیم و از موانع به عنوان پلکان ترقی و پیشرفت استفاده کنیم.
منبع : دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
http://blog.vla.ir